Handelsbetingelser

KOMMISSIONSREGLER VED HANDEL I DEN GRØNNE HEST

 

Det er nemt at sælge sit rideudstyr gennem Den Grønne Hest Dine varer vil blive taget i kommission, hvis vi på baggrund af efterspørgsel forventer at de vil blive solgt i løbet af kommissionsperioden på 6 måneder, evt. med forlængelse til nedsat pris. Vi tager os af prisfastsættelse (efter aftale med dig), markedsføring og kundekontakt. Varens stand

Alt udstyr skal indleveres i rengjort og intakt stand uden defekter.

 

Pris

Salgsprisen fastsættes afhængig af varens nypris, alder og stand og efterspørgsel. Hvis du har en kvittering på eksempelvis køb af lædervarer (trense, støvler, sadel) eller andre værdifulde varer, er den vigtig at medbringe.

 

Kommissionsbeløb og medlemskab

1/3 af den opnåede salgspris går til Den Grønne Hest i kommission for butikkens arbejde i forbindelse med klargøring af varen til salg, evt. annoncering, administration etc. Du betaler 100 kr for 1 års oprettelse som salgskunde i butikken. Du kan sætte medlemsskabet i bero uden binding og mod betaling påbegynde en ny 1-årsperiode efter eget valg, dvs du betaler ikke for eventuelle ”tomme” måneder, hvor du ikke har varer til salg.

 

Salgsperiode

Dine varer sættes som udgangspunkt til salg i en periode på 6 måneder, sadler og støvler dog 12 måneder. Efter denne periode skal ikke solgte varer afhentes, medmindre anden aftale træffes, fx nedsættelse af pris eller donation. Kontakt selv butikken efter den aftalte periode. Hvis du ophæver aftalen/henter varer før tid beregnes et administrationsgebyr på 25, kr pr. vare med værdi under 500 kr, 50 kr for en varer med værdi 500-1.000 kr og varer herunder sadler til værdi over 1.000 kr koster 100 kr.

 

Hvis varerne efter kommissionsperioden fortsat er i butikken eller hvis der opdages fejl på varerne, vil prisen kunne justeres med et fradrag op til 20%. Justeringer herover vil kun kunne ske efter aftale med dig

 

Reklamation

Den Grønne Hest hæfter ikke for brudte lynlåse, manglende knapper m.v. Sælger er indforstået med at tage støvler retur, hvis lynlås m.v. går itu ved prøvning i butikken eller inden for en måned efter salg. Den Grønne Hest hæfter ikke for evt skade opstået på sadler ved prøvning, sælger er indforstået med at der er en risiko forbundet med handel af sadel ved udlån, evt. skade skal søges dækket af sælgers egen forsikring.

 

Afregning/udbetaling

Når kommissionsperioden er udløbet, er det dit eget ansvar at kontakte butikken vedrørende afregning samt afhentning af varer som eventuelt ikke er solgt, eller eventuelt fornyelse af aftale. Afregning sker løbende ved henvendelse i butikken, alternativt én gang efter endt kommissionsperiode + 1 uge (kundens fortrydelsesret, se ovenfor). Skulle alle dine varer blive solgt inden kommissionsperiodens normale udløb, kontakter Den Grønne Hest naturligvis dig. Hvis der undtagelsesvis ikke afregnes i butikken, men ved bankoverførsel, er dette kun muligt ved beløb over 500 kr.

 

DER UDBETALES KUN PENGE PERSONLIGT ELLER VED FREMVISNING AF FULDMAGT

 

Uafhentede varer

Hvis du uanset årsag ikke afhenter ikke-solgte varer, forbeholder Den Grønne Hest sig ret til at donere dem til velgørende formål eller sælge dem til budpris.


Forsikring

Dine varer er din egen ejendom indtil de bliver solgt, og da butikken ikke kan forsikre andres ejendom er det derfor din egen forsikring der dækker ved eventuel brand/tyveri.


Ansvar

Den Grønne Hest er blot formidler af varen og kan ikke holdes ansvarlig for varens beskaffenhed.

 

Disclaimer

Disse kommissionsbetingelser er vejledende, der tages forbehold for tilpasninger i de enhver tid gældende uddybende kommentarer på vores hjemmeside

 

  DU SKAL SELV SIKRE DIG:

  • At varerne fremstår i bedste stand (fx nyvasket beklædning/nypudset læder)
  • At det er dine egne varer (eller du har fuldmagt)
  • At der ikke er gæld i varerne (typisk sadler)
  • At afhente ikke solgte varer senest 30 dage efter udløb af kommissionsperiode
  • At få afregnet/udbetalt senest 1 år efter udløb af kommissionsperiode

 

  Aug. 2019