Spørgsmål og svar

Spørgsmål?

Hvordan foregår det hvis man vil sælge sine ting hos jer?

Vi har masser af kunder til gode ting og vil gerne se hvad du har. Mærkevarer sælger selvfølgelig bedst men i princippet sælges alle mærker. Vi vælger dog muligvis noget fra, hvis vi har meget i forvejen. Alt skal være i ordentlig stand (rent pudset og uden skader). Hvis vi mener vi kan hjælpe dig af med det til en aftalt pris du selv er tilfreds med, får du udbetalt penge efter salg minus 1/3 for butikkens arbejde ifm med annoncering/salg/administration etc. Du skal bare dukke op i butikkens åbningstid onsdag kl. 14.30-20 og søndag kl. 10.30-15.


Hvor meget tager I i kommission:

1/3 af salgsprisen for butikkens arbejde ifm med annoncering/salg/administration.

Vil I give besked når I får en bestemt vare ind?
Det er desværre muligt for os at reservere varer på forhånd. Vi har ikke et system der kan håndtere det automatisk, og dengang vi gjorde det havde flere fundet det de søgte i ventetiden, så derfor var det for tidskrævende for os. Men du altid velkommen til at henvende dig på fb eller i butikken, og hold endelig øje med vores videoer og billeder


Sender I varer?
Da det er second-hand varer vi sælger for privatpersoner, er det vores politik at de skal ses før salg, så man ved hvad man køber, jfr. købeloven. Derfor kan vi desværre ikke tilbyde af sende varer. Hvis du kender nogen som skal forbi udleverer vi gerne personligt efter aftale.

Kan man sende ting til jer som skal sælges?
Du kan godt sælge dine ting gennem butikken selv om du ikke bor på Sjælland (i køreafstand til butikken). Vi har forsøgt os med tilsending af udvalgte varer, og sælgerne (fx i Jylland) har været tilfredse. Ring (60870006) eller skriv (besked her på siden) og lad os høre om vi kan hjælpe dig.


Hvad har jeg til gode?
Som udgangspunkt gør vi status når dine ting har været til salg i 6 måneder. Henvend dig selv til os, så tjekker vi snarest muligt hvilke varenumre der er solgt.  Og ellers spørger du selvfølgelig bare når du besøger butikken.

Kan man byde på tingene?
Medmindre der er tale om en egentlig auktion, kan man som udgangspunkt IKKE byde på varerne, de er sat rigtigt fornuftigt i pris fra starten. Hvis en vare har været til salg længe kan sælger dog vælge enten at afhente varen eller tage imod et bud.


Tager I dankort?
Ja, vi tager flere typer kort og også Mobile Pay


Må jeg komme uden for åbningstid?
Butikken er ikke særlig præsentabel uden for åbningstid, så som udgangspunkt er svaret nej, hvilket vi håber du forstår. Ring hvis særlige forhold gør sig gældende. Hvis du fx skal indlevere rigtig mange varer kan det være en fordel at gøre det uden for normal åbningstid.


Koster det noget hvis jeg henter mine varer igen?
Hvis du henter dine varer før de 6 måneders kommissionsperiode er gået, koster det et gebyr på 25 kr. pr. vare, for sadler gælder dog 12 mdr / 100 kr, dog max den totale kommission på samtlige varer. Hvis du henter efter de 6 måneder, koster det ikke noget.

Hvad hvis jeg selv sælger en vare som er til salg i butikken?

Bortset fra sadler, foretrækker vi at du ikke annoncerer dine varer til salg mens de ligger i butikken.


Kan jeg reservere en vare?

Ja, det kan du godt. Reserverede varer ligger fremme i butikken til besigtigelse/afhentning frem til lukketid den aftalte dag. Af administrative årsager sælges varer ikke via kontooverførsel/forsendelse. Hvis du ikke har mulighed for at afhente en reserveret vare beder vi dig give besked, så evt. andre interesserede har mulighed for at købe, også af hensyn til sælger.

Hvordan foregår det med ventelister – Hvis man er nummer to eller tre på listen, skal man så stå standby i butikken hele aftenen og vente på nummer et kommer?
Det er rigtig god stil hvis dem som har reserveret skriver en kommentar om hvad tid de regner med at være i butikken. Vi skriver på billedet hvis nr 1 ikke kan bruge varen og så fremdeles. Vi springer ikke nogen over, medmindre vi ikke hører fra folk når vi har skrevet til dem. OBS vær opmærksom på at FB’s tagning ikke altid virker. I øvrigt kan man sagtens prøve varen først selv om man er nr. 3 i køen, så kan man evt. bare hente varen næste gang vi har åbent.


Har I en webshop?
Da det er second-hand varer vi sælger for privatpersoner, er det vores politik at de skal ses før salg, så man ved hvad man køber, jfr. købeloven. Derfor kan vi desværre ikke tilbyde af sende varer, hvilket en webshop ville indebære.


Jeg har en sadel, kan I sælge den for mig?
Vi ville rigtig gerne kunne hjælpe dig, men vi tager kun sadler ind når vi har plads, og hvis det er en sadel vi har forespørgsel på.


Kan man prøve sadler inden køb?
Ja, du kan have en sadel på prøve et par dage mod et depositum på 500 kr som betales kontant ved afhentning.


Kan man bytte varer?
Man kan kun bytte de varer til hesten som kræver prøvning, ikke ting til rytter som kan prøves i butikken. Vi bytter kun hvis man fremviser kvittering, og hvis man straks efter prøvning giver besked (sms) om at varen kommer retur, så vi ikke udbetaler penge til sælger.


Sælger I gavekort?
Gavekort udstedes på mindstebeløb 200 kr og er gyldige i 1 år. Du kan købe det i butikken eller få gavekortet tilsendt efter overførsel af beløbet + porto, eller du kan bestille det til fremsendelse på e-mail.


Kan I overføre mit tilgodehavende?
Vi har brug for din underskrift ved udbetaling af penge, men vi kan godt overføre, dog kun beløb over 500 kr. Når din konto afsluttes, skal vi bede dig møde op i butikken, det kan jo også være der er varer som du skal have retur, hvis de ikke er solgt.


Tager I alle mærker ind?
Mærkevarer sælger selvfølgelig bedst, men de fleste mærker er velkomne bare tingene er i ordentlig stand (rent / pudset / uden skader)


Kan I sende et foto af en vare?
Vi kan desværre ikke tilbyde at fotografere mere end vi allerede gør, da vi så skal imødekomme rigtig mange specialønsker.


Kan man ringe til jer?
Ja, det er du velkommen til. Vi har ofte travlt i åbningstiden, men du er velkommen til at ringe på +45 60 87 00 06.


Kan man bytte sig til varer?
Vi bliver tit spurgt om man kan bytte sig til nye varer hos os. Det kan vi desværre ikke tilbyde, da vi jo ikke ejer varerne i butikken, men vi tager med glæde dine gode ting i kommission. Hvis det er rigtig gode ting som vi med stor sandsynlighed kan sælge, er vi også villige til at lade dig handle for det forventede salg. Vi kalder det at ”sætte varer ind på kontoen”.


Giver I rabat hvis man kommer med mange dækkener til vask?
Vi har vurderet at det er mest fair at give de samme priser uanset om man får vasket sine dækkener løbende hen over året, eller i en samlet mængde på én gang, derfor er vores pris ens uanset om der er mange eller få dækkener, til gengæld er priserne gode.

Hvor lang tid går der fra man afleverer dækkener til vask før man kan hente dem? Som regel max en uge, dog kan der i højsæson (sommer) gå ekstra tid hvis dækkener også skal imprægneres og repareres. Giv besked hvis du skal have vasket et dækken akut, så finder vi også ud af det.


Hvor god stand skal varerne være i for at I kan sælge dem?
Alt tøj skal være nyvasket og du skal rense det for hår. Det må ikke lugte af røg! Især stævnejakker oplever vi ikke er helt rene (de bliver nok ofte bare hængt i en jakkepose til stævnet og så glemmer alt om det!). Tjek selv at lynlåse virker, at der ikke mangler knapper, at der ikke er misfarvninger (typisk på hvidt/lyst tøj), at der ikke er huller eller andre skader, så modtager vi det nemlig ikke (men henviser gerne til en sypige der evt. kan fixe det inden salg, hvis det kan betale sig).

Alt fodtøj skal være nypudset og helt uden snavs også på sålen. Du må endelig ikke give dine ridestøvler fedt eller olie, det skal være rigtig skosværte! Du må meget gerne indlevere støvler med stivere i, så de står flotte i reolen, det tiltrækker flere øjne!

Trenser og andet hovedgrej skal indleveres nypudset og uden bid. Alle spænder skal være intakte, uden rust, og de skal være lukkede. Ribtøjler suger nemt snavs, giv dem en vask hvis de trænger.

Sadelunderlag sælger bedst uden hår, brug en fnugrulle inden du indleverer.

Dækkener kan være svære at rense helt for hår, men fjern så meget du kan. Vi vasker billigt, hvis de trænger inden salg. Dækkenerne skal være intakte, må ikke mangle spænder eller have større skader. Vi klarer mindre reparationer hvis det kan svare sig.

Ridehjelme må ikke have svedrande, bære rester af makeup eller lugte grimt. Faktisk tåler mange hjelme at blive dyppet i en spand sæbevand, du vil blive overrasket over resultatet!

Bid må ikke være slidt/skarpe. Tjek især ved bidringen. Og så præsenterer de sig bedst i nypudset stand.

Og så i disse bling bling tider: Hvis du indleverer ting dekoreret med sten, så må der ikke mangle nogen, det gør varen usælgelig her i butikken, når vi har så stort og flot et udvalg.